Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Perzsa képes leírás - Mitológia - mesék, mondák, legendák.tlap.hu
részletek »

Perzsa - Mitológia - mesék, mondák, legendák.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: mitologia.tlap.hu » Perzsa
Keresés
Találatok száma - 4 db
Mithrasz-kultusz

Mithrasz-kultusz

Mithrasszal először a perzsa, majd némi áttétellel az indiai mitológiában találkozhatunk. Idővel pedig számos európai és keleti kultúrában éreztette hatását, a legismertebbé mégis a Római birodalomban vált. Mithrasz a perzsa mitológiában Mithraszt a perzsa mitológia szerint Ahura-Mazda, a perzsák Legfőbb Istene teremtette, mint a szerződések és a háború istenét. Igazságos, de tud erőszakos és kegyetlen is lenni, amikor az istenteleneket husángjával pusztítja. Másfelől napisten is, aki - mivel ezer füle és szeme van - mindent lát, mindenről tud. Egyetemes tápláló is, aki biztosítja a rétek és nyájak termékenységét. Lakhelye az égbolton túl, a szellemi világban épült, de mégis elégedetlen, mert az emberek nem imádkoznak hozzá. Ezért jutalomképpen kultusszal ajándékozza meg a Legfőbb Isten. Mithrasz ezt követően visszatér a földre, hogy legyőzze az istenteleneket, s ezért a tettéért a halandók az egész földet beragyogó istenként imádják. Kultusza kezdetben valószínűleg a Kis-Ázsiában letelepedett Mágusok (perzsa papi nemzetség tagjai) körében bontakozott ki, de ekkor még nyilvánosan gyakorolták ezt a vallást. Később azonban új tartalommal telítődött a kultusz: Mithraszt már egy sziklából eredeztették, így vált a kultusz elengedhetetlen helyszínévé a barlang.

Myths Encyclopedia

Myths Encyclopedia

Persian mythology developed in what is now Iran after about 1500 B . C . About a thousand years later, a religion known as Zoroastrianism emerged in the region. It held on to many of the earlier beliefs but added new themes, deities, and myths. The result was a mythology based on a dualistic vision: a cosmic conflict between good and evil. Background and Sources. The roots of Persian mythology lie in the steppes of southern Russia and Central Asia. Between 1500 and 1000 B . C ., Indo-European peoples migrated south from the steppes into the regions now known as Turkey, Iran, and northern India. Those who settled in Iran became the Persians. Their mythology had much in common with that of the early Hindus and probably developed from a common Indo-European source. In time, the Persians also absorbed influences from Mesopotamia * on their western border. The religious reformer and prophet Zoroaster (probably born around 628 B . C .) founded the faith that dominated Persia until the arrival of Islam in the A . D . 600S. Apart from somewhat unreliable accounts by ancient Greek historians, the earliest information about Persian mythology comes from Zoroastrianism's sacred book, the Zend-Avesta or Avesta. Much of the original Zend-Avesta was lost after Alexander the Great conquered Persia in 334 B . C . What survives is a set of writings gathered and arranged between A . D . 200 and 6

Perzsia birodalmai és a zoroasztrianizmus

Perzsia birodalmai és a zoroasztrianizmus

A zoroasztrianizmus az ősi Perzsia (Irán) hivatalos vallása volt, egészen a 637-ben bekövetkezett kádiszíjai csatáig, ahol a Szaszanida perzsa dinasztia seregei vereséget szenvedtek az araboktól. A zoroasztrianizmust, magát az iszlám nem üldözte. Ugyanis az Iszlám törvényeiben benne van, hogy tisztelni kell az úgynevezett könyves vallások[1] népeit. Noha a zoroasztriánus vallás fő könyve nem a Biblia, melyet mind a zsidó (Ószövetség), mind a kereszténység (Ó-, és Újszövetség), mind pedig az iszlám (Ó-, Újszövetség és a Korán), hanem a Zoroaszternek tulajdonított elmélkedések, himnuszok (gáthák), melyeket az úgynevezett Aveszta (Tudás Könyve) foglalja össze. Viszont a zoroasztrianizmus is elég közel áll a monoteista vallásokhoz. Valamint, miután Mohamed az Iszlám megalapítója 622-ben Mekkából Jaszrebbe, mely később felvette a Medina nevet menekült, háborúskodásba kezdett a Mekkaiakkal. Ebben a háborúban egy Perzsa, zoroasztriánus mérnök, katona segítette. Mohamed több csatát is vívott a túlerőben levő mekkaiakkal. A badri csatát 624-ben megnyerte, az ohodit 625-ben elvesztette és 627-ben megnyerte az ún. árokcsatát, mellyel megvédte Medinát. Azért nevezték ezt a csatát árokcsatának, mert a Medinát körülvevő védműveket és árkokat a Mekkai lovasság nem tudta áttörni. Ezeket a védműveket, árkokat viszont zoroasztriánus perzsa mérnökök tervezték.

Ezotéria magazin hírek
Az új kínai holdújévhez új szerelmi horoszkóp, mely utat mutat 2014-ben párkapcsolatodban
Az új kínai holdújévhez új szerelmi... Még pár óra és elkezdődik a Ló éve. A kínai holdújév alkalmával szerelmi horoszkópot állítottunk össze, melynek időzítése nem is lehetne aktuálisabb. Sokan ismerik és hisznek a kínai horoszkópokban, melyek még a kételkedőknek is nyújtanak sok-sok értékes, megfontolandó útmutatást párkapcsolatukhoz. Patkány: A Patkány típus ebben az évben több kalandot tudhat...
Angyal tanfolyam története 2013 március 15
Angyal tanfolyam története 2013 március 15 A leírt történettel szeretném bemutatni, hogy aminek létre kell jönnie, az milyen...
A Dalai láma Prágában: az imádság nagyon fontos dolog, de a világ számára a tettek fontosabbak
A Dalai láma Prágában: az imádság... A dalai láma szerint a 20. század a vérontás és az erőszak százada volt. Az új...
The Mystica

The Mystica

In this section are descriptions of Persian Mythology and mythological beings described in the encyclopedia.This new section is being constructed. The following articles are presented: Ahriman Ahura Ahura Mazda Armati Amesha Spentas Ameretat Angra Mainya Asha Vahishta Daeva Gayomart, The myth of Haurvatat Khsathra Vairya Ohrrmazd Rashnu Spenta Mainyu Sraosh Thraetona, The myth of Time and the Zurvan myth Vohu Manah Yazatas Ahura Mazdah This deity was originally called Ahura, "the lord," and perhaps was connected to Mithra, the ruler of the time, before being elevated to the position of supreme being in the Persian religion by the prophet Zoroaster (see Zoroastrianism), and then he acquired the epithet Mazdah, "wise." Although the Indo-European pastoralists settled on the Iranian plateau derived their gods from the same pantheon as the Aryan conquers of India, the course of their religious development was entirely different. While the Indian mind sought a unifying principle within a multiplicity of gods, in Persia the monistic tendency moved toward a universal monotheism under the direction of Zoroaster.

Tuti menü